"ČTÚ obecně samozřejmě považuje snížení terminačních cen za volání i do mobilních sítí za důležité. Podporuje však taková řešení, která budou vycházet z reálné situace na mobilním trhu, který je velmi konkurenčním trhem," uvedla mluvčí s tím, že navrhovaný princip rozložení nákladů na volajícího ale i volaného účastníka nezohledňuje rozdílnost provozu mezi jednotlivými typy sítí, například pevnou a mobilní.
Princip, kdy si operátoři neplatí propojovací poplatky a ponechávají si peníze vybrané od volajícího respektive volaného, již funguje v USA či v Asii, kde se projevil v nižších cenách volání. V Evropě jsou operátoři součástí složitého systému, který dělí příjmy za propojení hovorů mezi jednotlivé telekomunikační společnosti.
Evropská komise by měla doporučení, která mají vést k nižším poplatkům za propojení, představit na konci června.
Podle mluvčí T-Mobile Martiny Kemrové zpoplatnění příchozích hovorů zdaleka není revoluční změnou, ale návratem o 15 až 20 let zpět. "Tvrzení, že tento krok sníží velkoobchodní ceny za terminaci a ve svém důsledku i ceny koncové, je zavádějící. Změna využívaného modelu v důsledku striktní evropské regulace by s sebou přinesla nezanedbatelné náklady, které by operátoři byli nuceni vynaložit," uvedla. Podobně reagovaly i O2 a Vodafone.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
