Koncem dubna jsem obdržela tiskovou zprávu ČSOB, která nabízí první produkt z konceptu bankopojištění "ČSOB Životní pojištění", který vznikl ve spolupráci s ČSOB Pojišťovnou. Tento produkt je nabízen klientům na bankovních přepážkách ČSOB. Podle tiskové zprávy se retailové bankopojištění v roce 2001 podílelo na celkovém zisku mateřské společnosti ČSOB - společnosti KBC 36 procenty.
Co si tedy pod bankopojištěním představit?
Bankopojištění je strukturovaný prodej kombinovaných finančních produktů banky a pojištění cíleným skupinám klientů. Je třeba vytvářet takové kombinace produktů, které vyhovují určitým skupinám klientů. Někdy si klient ani neuvědomuje, že se jedná o produkt bankopojištění. Příkladem takového produktu je např. mezinárodní platební karta, s jejímž pořízením klient získává cestovní, popřípadě zdravotní pojištění.
Vývoj a zavádění bankopojištění lze rozdělit do několika fází:
První a nejjednodušší fází je pouhý prodej některých vybraných produktů pojišťovny prostřednictvím sítě poboček banky. Banka nabízí klientům nejen své produkty, ale i produkty pojišťovny. Příkladem může být cestovní pojištění. Pokud klient přijde do směnárny dá se předpokládat, že se chystá do zahraničí, a proto mu pracovník nabídne možnost sjednání cestovního pojištění. Obdobně lze nabízet i další druhy pojištění.
Další fází je potom vytváření vzájemně propojených balíčků produktů. Dochází tak k propojení produktů, které již na sebe vzájemně navazují a doplňují se. Nejde již o izolovaný prodej produktů. Příkladem takovéhoto specifického balíčku je například poskytnutí hypotečního úvěru společně s pojištěním nemovitosti, případně i životní pojistky a jejich vinkulací ve prospěch banky. Tento balíček je již přesně určen pro skupinu klientů, kteří financují nemovitost hypotečním úvěrem.
Následující fáze znamenají zdokonalování a propojování a v nejdokonalejší fázi jsou produkty do sebe integrovány funkčně, marketingově i klientsky a jsou propojeny i v oblasti informačních technologií.
Rozvoj bankopojištění v sobě tedy zahrnuje zjednodušení pro klienty, kdy pod jednou střechou naleznou vše - založí si účet, uzavře si pojištění, stavební spoření a třeba i penzijní připojištění. Banka už nebude místem, kam klient nosí příkazy k úhradě a pouze vkládá a vybírá peníze, ale bude to místo na kterém mu pracovník - poradce - zpracuje finanční analýzu, ve které rozebere rodinnou finanční situaci klienta a nabídne mu řešení jak s penězi výhodně naložit.
Je třeba však říci, že díky bankopijištění dochází ke vzájemnému propojení bank a pojišťoven v rámci finančních skupin, čímž se potom klient pokud využije možnosti "vše pod jednou střechou" dostává do situace, že všechny smlouvy a všechny své finanční prostředky má v rámci jedné finanční skupiny a přestává diverzifikovat portfolio. Ale to už je na každém, jak se rozhodne a čemu dá přednost.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
