Baný: Útok na Triglav pojišťovnu minul cíl

29.06.2009 | , Finance.cz
POJIŠTĚNÍ


Zpráva o insolvenčním řízení měla jepičí život. Ještě tentýž den, kdy se informace v médiích objevila, uvedl Krajský soud v Brně, že se jednalo o omyl, komentoval nedávnou kauzu Petr Baný, generální ředitel Triglav pojišťovny.


Petr BanýS Petrem Baným, generálním ředitelem Triglav pojišťovny, jsme si povídali o zájmu o pojištění v době ekonomické recese, expanzi Triglav pojišťovny na českém trhu a samozřejmě i o údajné insolvenci této 9. největší pojišťovny na neživotním pojistném trhu.

V polovině června proletěla médii zpráva, že Triglav pojišťovna je v insolventním řízení. Kladu tak hned na začátek otázku – je to pravda?
Samozřejmě to pravda není. Zpráva o insolvenčním řízení měla jepičí život. Ještě tentýž den, kdy se informace v médiích objevila, uvedl Krajský soud v Brně, že se jednalo o omyl. Pochopitelně se cítíme poškozeni a nerozumíme tomu, jak mohla být na oficiálním serveru justice.cz zveřejněna nepravdivá informace. Budeme po soudu požadovat vysvětlení.

Jak celá kauza vlastně vznikla?
Jedná se o letitý a komplikovaný spor mezi naší společností a jedním z našich pojistných zprostředkovatelů, který vznikl na počátku roku 2007. S  právníky od samého počátku zastáváme názor, že na požadovanou částku neexistuje žádný právní nárok.  

Pro vaše klienty se tedy nic nemění…
Nemění a příjemně nás překvapila podpora našich klientů a obchodních partnerů. Zachovali klid a vyčkali na naše vyjádření k této informaci. Chtěli bychom jim samozřejmě poděkovat. S odstupem času bych v celé záležitosti našel i pozitiva. Především jsem spokojený s tím, že jsme na tuto situaci dokázali rychle a kvalitně zareagovat.

… resp., co se za uplynulý rok v Triglav pojišťovně událo? S čím novým se u vás klienti mohli setkat?
Zavedli jsme několik nových služeb a produktů. Kromě již tradičně úspěšného povinného ručení s maximálním bonusem 60 % jsme ke každé pojistné smlouvě přidali i kvalitnější asistenční služby, které v ČR nemají velkou konkurenci. Dále máme produkty pro pojištění movitého majetku pro běžné občany a firmy. Spustili jsme také například nové cestovní pojištění s AXA assistance.

Jste vnímáni jako menší pojišťovna, alternativa k velkým ústavům. Právě v posledních 12 měsících jsme si mohli všimnout minimálně zvýšení marketingových aktivit (viz např. billboardy Triglavu  - Tři pilíře jistoty). Jedná se o slovinskou expanzi na českém trhu?
Naší strategií, která je stejná v rámci celé skupiny Triglav Group, je zvyšovat tržní podíl i profitabilitu. Právě na profitabilitu klademe v letošním roce největší důraz. Náš záměr je jednoduchý - obchodní růst bez ohledu na krizi.

Mnoho firem čelí problémům v důsledku nedobré globální ekonomické situace. Co Triglav pojišťovna a výše předepsaného pojistného?
Hospodářská recese ovlivnila život každé společnosti, tedy i naší pojišťovny. I přesto však evidujeme 10 % růst oproti roku 2008, kdy jsme zaznamenali rekordní výsledky.

Dá se obecně říci, zda se lidé v době krizí pojišťují více či méně?
Podle oficiálních informací (ČSÚ) vzrostl podíl pojistného na obyvatele za 1. kvartál z 3 270 Kč na 3 528 Kč. To je dobrá zpráva. Věřím, že lidé v České republice konečně začínají chápat důvody, proč je dobré se pojistit.

Triglav pojišťovna sídlí v Brně. Bez nadsázky můžeme říci, že ve světě finančních institucí se jedná o jednu z výjimek. Většina sídlí v hlavním městě, tedy v Praze. Neuvažujete o přesunu centrály? Co vás vedlo zrovna do Brna?
Důvody pro přesun centrály naší společnosti do Prahy hledám marně, zatímco pro Brno hovoří dva zásadní důvody. Kromě nižších nákladů na provoz je to z jižní Moravy blíže k naší mateřské společnosti do Slovinska. V Praze máme v Sokolské ulici jednu z největších našich kanceláří, to je podle nás v současné době dostačující.

V letních měsících se lidé zajímají především o cestovní pojištění. Nabízíte u tohoto produktu něco, co by mohlo potenciální klienty nasměrovat od vašich spolu-soutěžitelů do pobočky Triglav pojišťovny?
Naše cestovní pojištění je výjimečné díky ceně, neomezenému počtu výjezdů do zahraničí a díky velmi kvalitní asistenční službě, kterou nám poskytuje AXA assistance.

Jaké jsou vaše plány do budoucna?
Nyní jsme devátou největší pojišťovnou na neživotním pojistném trhu. Rádi bychom atakovali osmou pozici na trhu, a zvýšili svůj tržní podíl o další 0,5 %. Zároveň máme v plánu spustit prodej životního pojištění a komerčního zdravotního pojištění. Jsem přesvědčený, že se nám to podaří.

Děkuji za rozhovor,
Tomáš Skolek, Finance.cz 

Autor článku

Tomáš Skolek  


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: POJIŠTĚNÍ