"Dalších pět miliard z evropského operačního programu Podnikání a inovace znamená nové příležitosti k podpoře českých podnikatelů," sdělila dnes ČTK pověřená generální ředitelka CzechInvestu Alexandra Rudyšarová.
Program Školicí střediska nabízí spolufinancování tréninkových center, jejich stavbu, modernizaci či vybavení. Prosperita slibuje finanční pomoc při realizaci společných projektů podnikatelů a vědeckých či vzdělávacích institucí. "Právě investice do vzdělávání zaměstnanců a podpora vědy a výzkumu jsou při zvyšování konkurenceschopnosti podniků nesmírně důležité," upozornila Rudyšarová.
Na jeden projekt lze z programu Školicí střediska získat podporu v minimální hodnotě 200.000 korun a maximálně 100 milionů korun. O dotaci mohou požádat malé, střední i velké podniky z oblasti zpracovatelského průmyslu či technologických center.
V aktuální výzvě programu Prosperita jsou připraveny čtyři miliardy korun, polovina pro projekty realizované veřejnými institucemi či právnickými osobami, které veřejné instituce vlastní. Druhou polovinu si rozdělí malé, střední a velké podniky z oblasti výzkumu a vývoje. Na jeden projekt mohou žadatelé získat dotaci ve výši pět až 300 milionů korun, a to v případě, že projekt obsahuje stavební práce.
Žádosti o dotaci z programu Školicí střediska mohou podnikatelé agentuře CzechInvest posílat do 31. května 2010. Příjem žádostí z programu Prosperita bude ukončen 30. června 2010. Podpořit lze projekty, které jsou realizovány na území ČR, mimo Prahu. "Registrační žádosti o dotaci do obou dotačních programů začne přijímat CzechInvest 1. listopadu, a to prostřednictvím online aplikace eAccount," podotkla mluvčí CzechInvestu Lucie Kocourková.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
