Čerpací stanice bude plnit vozidla plynným vodíkem o tlaku 300 bar. Například naplnění zásobníků autobusu trvá zhruba deset minut. Projekt počítá s roční spotřebou 72.000 metrů krychlových (zhruba šest tun) vodíku. "Je to jediná vodíková stanice nejen v Česku, ale vůbec v celé střední a východní Evropě," uvedl Jirsa. Stanice podobného typu je například v Amsterdamu, Barceloně a Portu.
Stanici bude zatím využívat první vodíkový autobus v Česku. Prototyp nazvaný TriHyBus vyrobila plzeňská Škoda Electric. Tento trihybridní autobus může energii čerpat ze tří zdrojů, přičemž si vždy vybere ten nejúspornější. Základním zdrojem energie je elektřina z palivových článků, které jsou doplněny o baterii a výkonný kondenzátor, takzvaný ultrakapacitor.
Zásobníky na střeše vozidla se plní 20 kilogramy vodíku a na jednu nádrž TriHyBus ujede 300 kilometrů. Autobus bude jezdit v rámci městské dopravy v Neratovicích, kterou provozuje společnost Nerabus, jež je součástí skupiny Veolia Transport. "V Česku je to samozřejmě jediný autobus na vodík, ale v Evropě už jich jezdí asi 75. Předpokládáme, že stanice bude do budoucna mnohem využívanější, protože vodík je stoprocentně obnovitelný zdroj. Čerpací stanice je koncipována tak, že u ní mohou tankovat i osobní auta," dodal Jirsa.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
