Dnešní den je přitom pro letecký průmysl v Česku revoluční. Posledním velkým dvoumotorovým letadlem vyráběným v tuzemsku byl legendární L-410 Turbolet. Nejrozšířenější dopravní letoun československého původu se v Letu Kunovice začal vyrábět v roce 1969. Vyráběn je dodnes, ale v posledních letech vzniká jen několik kusů ročně.
EV-55 Outback je určen zejména pro přepravu v málo obydlených oblastech. Továrna jej chce nabízet za cenu kolem dvou milionů dolarů (asi 38 milionů korun). Vybavený je dvěma turbovrtulovými motory Pratt & Whitney.
Na jeho vývoji Evektor spolupracoval s dalšími 19 firmami sdruženými v Asociaci leteckých výrobců ČR, a to například s Aerem Vodochody, Technometrou Radotín či Jihlavanem. Podnik na projekt získal grant od ministerstva průmyslu a obchodu. Výrobu prvního prototypu Evektor zahájil v roce 2007, nyní chystá jeho certifikaci.
Maximální rychlost letounu EV-55 Outback je 408 kilometrů za hodinu. Maximální vzletová hmotnost je 4600 kilogramů, prázdný stroj váží 2597 kilogramů. Délka stroje činí 14,35 metru, jeho výška je 4,66 metru a rozpětí má 16,1 metru. Dolet letounu je 2620 kilometrů a dostup 8800 metrů. Na přistání stroj potřebuje kolem 420 metrů.
Společnost Evektor byla založena v roce 1991. Aktivity v leteckém průmyslu byly klíčové pro vznik firmy, nicméně nejsou jediné. Podnik ve stále větší míře spolupracuje s významnými evropskými automobilkami, jako například s Volkswagen Group, ale i s dalšími podniky z oblasti strojírenského a spotřebitelského průmyslu.
Podle agentury CzechInvest se na Moravě soustředí zhruba třetina veškerého českého leteckého průmyslu. Více než deset firem z jižní a jihovýchodní Moravy, které se letecké výrobě věnují, zakládají nový klastr. Mimo jiné se tak chtějí dostat k nejmodernějším technologiím a proniknout na globální trhy.
Český letecký průmysl proslavily po válce tři společnosti, a to otrokovický Moravan Aviation, který je od konce ledna v úpadku, kunovický Aircraft Industries, který navazuje na výrobu zkrachovalých Leteckých závodů Kunovice, a pražský podnik Aero Vodochody - společnost, která se po druhé světové válce proslavila jako výrobce proudových letounů.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
