Uzavřete on-line třeba stavební spoření. Získáte čas, energii i peníze

14.04.2010 | , Finance.cz
ÚČTY A SPOŘENÍ


Za celou historii bylo a je nejvíce sjednáváno penzijní připojištění a stavební spoření. Nyní doufáme, že se k těmto produktům přidá i povinné ručení, uvedla Marie Žáková.

Dobrý den Marie, vedoucí On-line prodeje Finance.cz jste se stala v roce 2010. Jak dlouho před vaším nástupem již On-line prodej fungoval?
On-line prodej na www.finance.cz byl spuštěn před deseti lety. V té době bylo možno sjednat on-line pouze dva produkty – penzijní připojištění a stavební spoření. Mimochodem oba jsou nejvíce uzavírané i v dnešní době.

Nastoupila jste tedy do rozjetého vlaku… Jaké produkty máte na starosti?
Nabídka produktů, které lze sjednat on-line se samozřejmě za tu dobu rozšířila. Postupně přibývaly jednodušší pojistné produkty jako jsou cestovní pojištění, pojištění odpovědnosti, havarijní a úrazové pojištění a v neposlední řadě pojištění majetku. Bezesporu nejdůležitější je pro nás v současnosti povinné ručení. V loňském roce jsme totiž spustili nový portál www.prodej.finance.cz/pojisteni/povinne-ruceni, přes který lze jednoduše a pohodlně sjednat pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla, tzv. povinné ručení.

Kterého produktu bylo vlastně do této chvíle prodáno nejvíce?
Za celou historii on-line prodeje bylo a je nejvíce sjednáváno penzijní připojištění a stavební spoření. Nyní doufáme, že se k těmto produktům přidá i povinné ručení.

I přes to, že v současnosti je vašim vlajkovým produktem povinné ručení, stavební spoření zůstává „on-line klasikou“. Jaká je současná akční nabídka stavebního spoření?
Každá stavební spořitelna má svoji stálou nabídku výhod a pak také čas od času nabídnou klientům mimořádné, časově omezené, akce. Nechci zde vypisovat konkrétní akční nabídky jednotlivých stavebních spořitelen, ale obecně lze říci, že každá spořitelna má svoji politiku a svůj program, ve kterém zvýhodní mladé či nabízí slevy, prémie, odměny…

Tabulka: Přehled prémií u stavebních spořitelen

Stavební spořitelna Prémie dle výše cílové částky
nebo navýšení cílové částky o 
100 000 - 199 000 Kč od 200 000 Kč
Raiffeisen stavební spořitelna 400 Kč 800 Kč
Stavební spořitelna České spořitelny Poukázka 400 Kč Poukázka 800 Kč
Modrá pyramida stavební spořitelna 400 Kč 800 Kč
Wüstenrot stavební spořitelna 400 Kč 800 Kč

Proč by měl člověk podle vás uzavírat stavební spoření právě na On-line prodeji Finance.cz?
Čtenář, který nemá čas a třeba ani chuť, běhat po všech finančních institucích si může v klidu, doma, rozmyslet u jaké spořitelny své spoření sjedná. Na stránkách www.finance.cz je dle mého názoru dostačující množství informací o jednotlivých produktech a společnostech, aby si klient mohl vybrat pro něj nejvhodnější stavební spoření. Pak není nic jednoduššího než vyplnit elektronický formulář.
Další výhodou je odměna, kterou klient získá za on-line uzavření smlouvy. Jak jsem již řekla, při sjednání on-line jsou nabízeny různé odměny, prémie a také slevy na pojistném. V našem On-line prodeji si při sjednání třeba stavebního spoření s cílovou částkou 200 000 Kč získá klient 600 Kč jako odměnu. A ještě mu přijde smlouva k podpisu až domů. Nebo k penzijnímu připojištění nabízíme odměnu ve výši poloviny měsíčního příspěvku účastníka. Nyní až do konce dubna probíhá akce zvýšených odměn, což znamená, že klient dostane odměnu za smlouvu penzijního připojištění celý měsíční příspěvek. Za uzavření smlouvy stavebního spoření s cílovou částkou 200 000 Kč klient obdrží prémii ve výši 800 Kč.

A ještě jinak, když nabízí některá stavební spořitelna dárky či odměny za uzavření smlouvy, získá je i jedinec, který ji uzavře na Finance.cz?
Uzavře-li klient smlouvu on-line, většinou mu vzniká nárok na získání slevy či dárku, kterou poskytuje daná stavební spořitelna či penzijní fond. Je ale vždy potřeba si řádně pročíst konkrétní podmínky poskytnutí odměny finanční instituce.

Probíhá uzavření stavebního spoření opravdu kompletně on-line? Nebo je potřeba i osobní kontakt např. k ověření totožnosti?
Osobní kontakt není potřeba. Vše lze vyřídit korespondenčně. V minulém roce však bohužel Česká národní banka upravila podmínky, které spíše  sjednávání on-line ztížily.  S tímto jsme se nicméně dokázali  vypořádat ve prospěch klienta. Je třeba ale uvést, že jedna námi nabízená stavební spořitelna  sjednávání on-line neakceptuje a proto je nutné setkání klienta s naším pracovníkem či přímo s pracovníkem stavební spořitelny.

Uzavřením smlouvy o finančním produktu kontakt klienta s prodejním centrem končí, nebo je mu poskytován i další servis, jako například změny smluv a podobně?
Klientům samozřejmě nabízíme i další servis, mimojiné také on-line změnové formuláře, jejichž prostřednictvím lze změnit výši cílové částky či změnit osobní údaje u smluv stavebního spoření. U penzijního připojištění je možná změna výše měsíčního příspěvku. Za on-line navýšení je možné získat finanční odměnu také. Další službou je informační servis. Lze nás kontaktovat emailem či přes naši infolinku 844 111 555.

Jak jsou zabezpečeny údaje, které o sobě klient při vyplňování online smlouvy poskytuje?
Bezpečnost dat je pro nás důležitá oblast. Přenos osobních dat je realizován pomocí protokolu https zajištěného certifikátem podepsaným certifikační autoritou VeriSign. Pokud požaduje někdo přesný popis přenosu dat i tuto informaci na našich stránkách samozřejmě poskytujeme. Je důležité, abychom o všem podrobně informovali a získali si důvěru našich čtenářů.

Má prodejní centrum nějaký věrnostní systém nebo něco podobného?
Při sjednání smlouvy on-line v našem Prodejním centru je možné se přihlásit do “Věrnostního systému“ našeho portálu. Klient uzavře smlouvu jako registrovaný uživatel a tím získá určité výhody. Například zdarma ukázková čísla časopisů dle výběru, software pro ochranu osobního počítače proti virům, může si nechat zasílat na svůj mail různé informace ze světa financí. Hlavní výhoda sjednání smlouvy jako registrovaný uživatel je, že může kdykoliv zjistit stav své smlouvy. To, zda byla smlouva řádně vložena, odeslána na finanční instituci nebo řádně přijata. Jak jsem se již výše zmínila, o naše klienty se chceme opravdu starat co nejlépe a snažíme se jim poskytnout co nejvíce výhod.

Jaké jsou plány do budoucna? Budou se do prodejního centra přidávat nějaké nové produkty?
Průběžně pracujeme na tom, aby uzavírání smluv penzijního připojištění a stavební spoření bylo pro klienta co nejpohodlnější - chystáme proto zásadnější změny v elektronických formulářích. Také portál www.prodej.finance.cz/pojisteni/povinne-ruceni neustále zdokonalujeme a vyvíjíme. V dlouhodobějším horizontu se naši čtenáři mohou těšit na rozšířenou nabídku havarijního, cestovního pojištění, pojištění majetku, abychom našim klientům usnadnili cestu k různým pojistným produktům.

Autor článku

Tomáš Skolek  


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: ÚČTY A SPOŘENÍ