Britský Halfords kvůli ztrátám zavřel všech šest prodejen v ČR

21.06.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 21. června (ČTK) - Britská maloobchodní firma Halfords v neděli zavřela všech šest svých prodejen v Česku, ve kterých prodávala automobilové součástky a jízdní kola. Společnost to oznámila na svých internetových stránkách www.halfords.cz. Halfords se letos rozhodl ukončit provoz šesti prodejen v ČR a jedné v Polsku kvůli jejich vysokým ztrátám a nyní se hodlá soustředit pouze na britský a irský trh.

ČR byla první zemí, kam Halfords expandoval mimo své tradiční teritorium britských ostrovů a Irska. Halfords na český trh vstoupil v létě 2007, kdy otevřel první prodejnu v Čestlicích u Prahy, a poté počet tuzemských obchodů zvýšil na šest. V České republice měla společnost obchody v Praze, Plzni, Hradci Králové a Ostravě.

V Česku, Polsku, Maďarsku a na Slovensku vedení firmy Halfords v následujících letech původně plánovalo otevřít až 50 obchodů doplněných o servisní dílny, přičemž středoevropská expanze měla být řízena z ČR.

V hospodářském roce 2008/2009 končícím loni v březnu společnost Halfords vykázala v ČR ztrátu 36,9 milionu korun. V roce předchozím, kdy Halfords v ČR zahájil prodej, jeho prodělek činil 38,3 milionu korun. Tržby české pobočky Halfords za prodej zboží v hospodářském roce 2008/2009 vzrostly z 47,9 milionu korun v roce předchozím na 124,2 milionu korun.

Výsledky hospodaření v ČR za rok 2009/2010 firma Halfords zatím nezveřejnila. Nicméně její vedení v březnu oznámilo, že obchody v Česku a Polsku za posledních 12 měsíců vykázaly provozní ztrátu 2,8 milionu liber (zhruba 86 milionů korun).

Halfords prodává jízdní kola a veškeré doplňky a náhradní díly pro automobily a bicykly. Součástí prodejen Halfords jsou servisní dílny, ve kterých si lidé mohou nechat namontovat zakoupené autodoplňky, vyměnit olej v motoru, objednat tuning vozidla či opravit nebo vylepšit jízdní kolo.

Halfords má nyní ve Velké Británii a Irsku 469 obchodů, ve kterých kromě autodílů a jízdních kol nabízí cestovní pomůcky a sportovní či turistické potřeby. Na podobný mix zboží se v Česku nespecializuje žádný obchodní řetězec, tento sortiment je součástí mnohem širší nabídky zboží velkých hypermarketů či hobbymarketů.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK