Finanční arbitr ČR se dostává stále více do povědomí spotřebitelů

25.10.2010 | , Finanční arbitr
Tiskové zprávy


Dokládají to i výsledky za třetí čtvrtletí roku 2010, kdy bylo doručeno celkem 595 podnětů k vyřízení, což představuje nárůst oproti stejnému období za rok 2009 o 56 doručených podnětů.

Na Kancelář finančního arbitra České republiky se obrací stále více nespokojených spotřebitelů. Dokládají to i výsledky za třetí čtvrtletí roku 2010, kdy bylo doručeno celkem 595 podnětů k vyřízení, což představuje nárůst oproti stejnému období za rok 2009 o 56 doručených podnětů. Nejčastější podněty se týkaly oblasti úvěrů, ale i tuzemských úhrad, převodů či transakce platebními kartami v bankomatech v tuzemsku i zahraničí. I nadále se daří udržovat trend rozhodování sporů nejen smírnou cestou, ale také řešit spory za přispění vzájemné komunikace s účastníky řízení, což napomáhá efektivitě projednávaných sporů.

Z celkového počtu doručených podnětů bylo 183 písemných, 171 podnětů bylo doručeno prostřednictvím elektronické odpovědny „Zeptejte se arbitra“ na webových stránkách www.financniarbitr.cz, dále bylo vyřízeno 186 telefonických podnětů, 52 podnětů bylo podáno osobně, dva podněty byly doručeny prostřednictvím systému datových schránek a jeden podnět byl doručen prostřednictvím aplikace Facebook. Ze všech doručených podnětů pak bylo zahájeno 96 řízení před finančním arbitrem s cílem rozhodnout předložený spor, což představuje nárůst počtu zahájených řízení v porovnání se stejným obdobím loňského roku, kdy bylo za stejné období zahájeno celkem 79 řízení. Smírčí způsob řešení sporů a vzájemná komunikace mezi účastníky řízení přispěla na základě výsledků řízení a po iniciativě a intervenci finančního arbitra ke změně některých pracovních postupů konkrétních finančních institucí. Zúčastněné instituce přistoupily totiž k úpravě vnitřních pracovních procesů i všeobecných obchodních podmínek, což přispělo ke zlepšení postavení spotřebitele a zároveň posílení ochrany jeho práv.

Těší mě, že se na naši kancelář obrací stále více lidí. Svědčí to o tom, že povědomí o naší instituci roste a že naše dosavadní práce dává občanům jasný signál: jsem tu pro vás a umíme vaše problémy efektivně řešit. Pevně věřím, že tento trend bude i nadále pokračovat a my nejenom pomůžeme co největšímu počtu žadatelů, ale přispějeme také ke zlepšení podmínek v oblasti finančního trhu, posílení ochrany spotřebitele a v získávání důvěry zákazníků finančních institucí,“ dodává finanční arbitr České republiky pan Dr. Ing. František Klufa.

Autor článku

Tisková zpráva  

Články ze sekce: Tiskové zprávy