Úřad se případem začal zabývat na základě podnětů, které dostal. Které firmy si na jednání Českých drah stěžovaly, Petr neuvedl. "Dostali jsme více podnětů. Podle nich se České dráhy do soutěže přihlásily s cenami, které jsou hluboko pod jejich náklady. Díky tomu údajně soutěže vyhrály a protože mají balík jiných dotovaných tratí, tak si ztrátu na těchto tratích mohou dovolit," uvedl Petr.
Obě trasy stát soutěžil v roce 2006. Do tendru se kromě Českých drah přihlásily také firmy Viamont a Connex. Podle Petra chce ÚOHS v šetření ověřit, jaké náklady lze v kalkulacích za jednotlivé tratě započítat "a nastavit standard s jakou cenou mohou ČD přijít, aby to bylo férové".
Důvodem jsou další výběrová řízení, které stát v budoucnu plánuje. Případné správní řízení ÚOHS s ČD nevede. Petr ale dnes ČTK řekl, že kalkulacemi ČD se zabýval i Nejvyšší kontrolní úřad, který údajně dospěl k závěru, že ceny v tendrech byly podnákladové.
V případě, že ÚOHS zjistí, že ČD porušily zákon o ochraně hospodářské soutěže hrozí firmě mnohamilionová pokuta. Za zneužití dominantního postavení v oblasti nákladní dopravy firma dostala v minulosti sankci 254 milionů korun. Její platnost letos potvrdil Krajský soud v Brně.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
