Skrz.cz: Slevové servery loni utržily rekordní dvě mld. Kč

05.01.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 5. ledna (ČTK) - Tuzemským slevovým serverům loni prudce vzrostl obrat a za celý rok utržily rekordních 1,95 miliardy korun. Největší zájem měli Češi o slevové kupóny na jídlo, pití, zkrášlování, relaxaci a pobyty. Vyplývá to ze statistik slevového vyhledávače Skrz.cz. Předloni Češi na slevových serverech podle dřívějších odhadů utratili několik stovek milionů korun.

Popularita slevových serverů v Česku od roku 2010 rychle roste a loni jich na tuzemském internetu fungovalo zhruba 250.

Ředitel slevového vyhledávače Skrz.cz Petr Kováčik dnes ČTK sdělil, že prostřednictvím slevových portálů se loni v Česku prodalo 5,5 milionu slevových poukázek. Nejsilnějším měsícem byl podle Kováčika díky Vánocům prosinec s tržbami 302 milionů korun. V listopadu tuzemské slevové portály utržily 275 milionů korun.

Češi si na slevových serverech loni koupili 1,3 milionu poukázek na jídlo a pití v hodnotě 211,3 milionu korun. V sekci zaměřené na krásu a relaxaci bylo prodáno 1,1 milionu poukázek v hodnotě 391,4 milionů korun. Z pohledu objemu však zvítězily slevové poukázky na pobyty v celkové hodnotě 878 milionu korun.

Slevové servery se v Česku staly hitem předloni na jaře a od té doby jim prudce rostou tržby. Služeb slevových portálů využily dvě třetiny tuzemské internetové populace, která čítá bezmála šest milionů lidí. Za celý rok 2010 obor slevových portálů podle dřívějšího odhadu Michala Hardyna z portálu SlevyDnes.cz vykázal tržby zhruba 400 milionů korun.

"Letos dojde ke konsolidaci trhu v podobě ukončení činnosti nejmenších slevových portálů a spojování se ve větší celky. Reálně tak v polovině roku 2012 může dojít k prořídnutí trhu na pouhých 50 aktivních portálů," upozornil Kováčik.

Slevové portály podle něj budou muset zkvalitnit své služby a zlepšit výběr prodejců, se kterými spolupracují. "Lidé budou hledat kvalitu a kvalitní slevové servery budou upevňovat svou pozici na trhu. Dále dojde ke změně portfolia nabídek slevových portálů od služeb více směrem k fyzickému zboží," míní Kováčik.

Systém hromadných slev funguje tak, že snížení ceny obchodníci či poskytovatelé služeb dají poté, co si produkt zakoupí stanovený počet zákazníků. Lidé získají výrazné slevy a podnikatelé zase zaplní volné kapacity svých služeb nebo prodají zboží starších kolekcí.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK