"Zabývali jsme se českými doly, dělali jsem analýzu na základě dostupných dokumentů. Znepokojily nás možnosti využití zdrojů NWR," uvedl Zagórowski. JSW se proto rozhodla, že pro ni bude lepší zaměřit se na projekty, které má ve vlastních dolech. V blízké budoucnosti, tedy někdy v nejbližším roce či dvou, neplánuje žádnou hlubší analýzu NWR.
List Daily Telegraph koncem února s odvoláním na nejmenovaný zdroj uvedl, že JSW je v počáteční fázi jednání s investiční skupinou BXR Group, která vlastní téměř 64 procent NWR. Spoluzakladatelem BXR Group je jeden z nejbohatších českých podnikatelů Zdeněk Bakala. JSW původně popřela zprávu a NWR minulý týden uvedla, že spojení je nepravděpodobné.
JSW současně oznámila, že jí v loňském roce stoupl čistý zisk o 44 procent na 2,09 miliardy zlotých (12,4 miliardy Kč). Výsledky podpořil jednorázový finanční zisk. Tržby se zvýšily o 29 procent na 9,4 miliardy zlotých. Ve firmě vlastní podíl 62 procent stát, napsala agentura Reuters.
NWR je přední těžební firmou ve střední Evropě a jednou z největších průmyslových skupin v Česku. Klíčový majetek NWR představuje černouhelná těžební společnost OKD, která provozuje na Ostravsku a Karvinsku čtyři doly. Dalšími dceřinými firmami NWR jsou producent koksu OKK Koksovny a polská NWR Karbonia.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
