Rozpad eurozóny je sice podle El-Eriana "méně pravděpodobný, ale rozhodně ho nelze vyloučit". Eurozóna by se podle něj mohla dostat z krize velmi rychle, kdyby se její členové "konečně chopili iniciativy". "Je tu spousta peněz, která stojí stranou a čeká, co se stane," řekl.
Portugalsko se loni v dubnu stalo po Řecku a Irsku třetí zemí eurozóny, která musela požádat o zahraniční finanční pomoc. Země se dohodla s EU a MMF na záchranné půjčce v objemu 78 miliard eur (téměř dva biliony Kč).
El-Erian předpokládá, že pomoc pro Portugalsko bude nedostatečná a Lisabon bude nucen požádat EU a MMF o další peníze. "Pak nastane velká debata o tom jak tuto finanční zátěž rozdělit mezi EU, věřitele, MMF a Evropskou centrální banku," řekl.
Řecko si předloni v květnu sjednalo záchranný úvěr v hodnotě 110 miliard eur. Ukázalo se však, že tento úvěr nebude stačit, a země si proto loni v říjnu dohodla druhý záchranný program v objemu 130 miliard eur, který členové eurozóny formálně schválili tento týden.
Schválení balíku pomoci předcházela dohoda Řecka se soukromými investory o výměně současných státních dluhopisů za nové, s nižší nominální hodnotou a delší dobou splatnosti. Dohoda o poskytnutí záchranného úvěru ukončila měsíce nejistoty, která Řecko trápila a která nepříznivě ovlivnila i dění na finančních trzích. Atény pomoc dostaly, až se zavázaly k řadě drakonických úspor, které jeho ekonomiku srážejí hlouběji do recese.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
