ESM začne fungovat od poloviny roku a k dispozici má mít 500 miliard eur. Další rok s ním má souběžně existovat i dosavadní prozatímní Evropský fond finanční stability (EFSF). Ten má celkový kapitál 440 miliard eur. Jejich souhrnná "palebná síla", pomocí níž mají chránit země eurozóny před šířením dluhové krize, je ale jen 500 miliard eur.
Některé země eurozóny a finanční trhy nyní tlačí na to, aby se kapacita fondů podstatně zvýšila, a aby tak mohly v případě potřeby pomoci i velkým ekonomikám jako Španělsku a Itálii. Německo jako největší přispěvatel však navýšení fondů dosud striktně odmítalo. Minulý týden se objevily zprávy o možné alternativě v podobě zvýšení jejich kapacity na 700 miliard eur, na což by Berlín údajně mohl přistoupit.
O budoucí podobě ESM mají podle SZ na konci března jednat ministři financí eurozóny v Kodani.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
