"Je to vskutku historický krok, který přispěje ke tvorbě pracovních míst a k ekonomickému růstu v obou zemích," řekl Harper na společné tiskové konferenci s Nodou. "Jednání, která jsme dnes oznámili, doplňují ambiciózní kanadské plány na poli mezinárodního obchodu," dodal.
Oba premiéři rovněž slíbili, že budou usilovat o posílení spolupráce v ekonomice, energetice a bezpečnosti. Japonsko do Kanady vyváží hlavně automobily, stroje a další průmyslové zboží, dováží suroviny a zemědělské produkty. Obě země chtějí vstoupit do americko-asijského projektu transpacifické obchodní zóny.
Noda zdůraznil zejména význam spolupráce soukromého sektoru obou zemí v obchodu se zemním plynem a dalšími zdroji energie. Japonsko po odstavení většiny jaderných elektráren po loňské březnové havárii na elektrárně Fukušima má problémy s dodávkami elektřiny a potřebuje si zajistit stabilní dodávky energetických surovin.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
