Zisk tabákové Philip Morris International vzrostl o 13 procent

19.04.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


New York 19. dubna (ČTK) - Provozní zisk tabákové společnosti Philip Morris International v prvním čtvrtletí letošního roku stoupl o 13,4 procenta na 3,5 miliardy USD (66,4 miliardy Kč). Hospodaření podpořilo zvýšení cen, které vyrovnalo i růst nákladů na výrobu v Evropské unii. V České republice však firmě klesl prodej i podíl na trhu. Vyplývá to z jejího dnešního prohlášení.

Bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů a akvizic zisk stoupl o 14,2 procenta. Čisté příjmy, které nezahrnují spotřební daň, se zvýšily o 9,7 procenta na 7,4 miliardy USD. Bez vlivu změn směnných kurzů stouply o 11 procent.

V České republice firma vlastní největšího tuzemského výrobce cigaret Philip Morris ČR. Dodávky firmy na trh v Česku se v prvním čtvrtletí snížily o šest procent. Podíl na trhu pak klesl o 1,4 procentního bodu na 43,6 procenta, hlavně kvůli poklesu místních značek, jako Petra a Sparta. Naopak podíl značky Marlboro se mírně zvýšil o jeden procentní bod na 7,5 procenta.

Příjmy se zvýšily ve všech regionech. Nejvyšší byl růst v Asii, kde činil 19,5 procenta. V Evropské unii příjmy stouply o 2,6 procenta a ve východní Evropě, na Blízkém východě a v Africe o 8,8 procenta. V Latinské Americe a Kanadě příjmy vzrostly jen o 0,4 procenta. Tato oblast byla rovněž jedinou, kde firmě klesl provozní zisk. Důvodem byl vývoj směnných kurzů a vyšší náklady kvůli restrukturalizaci operací ve Venezuele a investicím do distribuční sítě v Kolumbii.

Dodávky cigaret na trh se ve čtvrtletí zvýšily o 5,4 procenta, hlavně díky růstu o 12,4 procent v Asii. V EU dodávky naopak klesly, mírně o 1,5 procenta.

Philip Morris International je mezinárodní pobočkou společnosti Altria Group, která prodává cigarety Marlboro na americkém trhu. Firma působí ve zhruba 180 zemích. Mezi její nejznámější značky patří Marlboro a L&M.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK