Provozní zisk Porsche se zvýšil meziročně o 18,4 procenta na rekordních 528 milionů eur (13,2 miliardy Kč). Tržby Porsche stouply o 32,4 procenta na tři miliardy eur a firma dodala zákazníkům 30.321 automobilů, o 29 procent více než před rokem.
Z jednotlivých modelů rostl nejvíce odbyt sedanu Panamera, který vykázal nárůst o 58,4 procenta. Nejprodávanějším modelem zůstalo SUV Cayenne, které se na celkovém prodeji firmy podílelo téměř polovinou.
Porsche těžila zejména z růstu čínské poptávky po luxusu a pomohl jí také růst na domácím a americkém trhu. Její konkurent BMW ohlásil dnes nárůst provozního zisku o 19 procent na rekordních 2,1 miliardy eur, a to rovněž zásluhou Číny, která se poprvé stala největším trhem firmy a překonala USA.
V Číně se rychle rozšiřují počty lidí střední a vyšší třídy, kteří jsou ochotni utrácet za technologické novinky a zakládají si na vlastnictví známých značek jako symbolu svého postavení. Z expanze v Číně a Asii těží i další německé automobilky Daimler a Volkswagen. Velké problémy zde naopak mají evropští výrobci pro masový trh jako Peugeot, Renault či Fiat.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
