Vhodná strategie úspor energií chybí také v Česku, uvedl Topolánek. Domnívá se, že je chybné podporovat jen úspory energií v budovách. Stejné důležité jsou prý úspory získané při distribuci a výrobě. Zmínil například využití tepla vznikajícího při výrobě elektřiny pro vytápění budov. Výhodnost úspor nemají určovat dotace, ale cena, řekl.
Situaci kolem úspor energií v Česku kritizoval také předseda představenstva České rady pro šetrné budovy Petr Vogel. "V České republice vládne chaos," řekl. V ČR podle něj v úsporách energií chybí měřitelné cíle a není jasné, jaké parametry je nutné sledovat.
Na úrovni státu jsou kompetence kolem energetických úspor podle Vogela roztříštěné mezi několik ministerstev, která prý mezi sebou nespolupracují. Na rozdíl od Topolánka ale soudí, že úsporám energií ve stávajících budovách může výrazně pomoci podpůrný program státu.
Snížení energetické náročnosti v již stojících domech považuje za klíčové i ředitel pro rozvoj obchodu tuzemské stavební skupiny Skanska Leoš Vrzalík. Trend podle něj směřuje k výstavbě domů s nulovou spotřebou energie. "Nevím, jestli to bude v roce 2030 nebo 2050, ale směr je jasný," poznamenal.
Na základě rozhodnutí Evropské komise z roku 2010 musí do 31. prosince 2018 členské státy EU zajistit, aby všechny nové budovy užívané a vlastněné orgány veřejné správy měly téměř nulovou spotřebu energie. Od konce roku 2020 se tomuto standardu budou muset podřídit všechny nové budovy.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
