Prudký pokles zaznamenaly obě složky indexu. Ukazatel současné situace oslabil o 4,2 na 113,3 bodu a složka podnikatelských očekávání klesla o 1,8 na 100,9 bodu.
Ekonomové dotázaní agenturou Reuters čekali, že index Ifo se bude v květnu pohybovat v rozpětí 108,8-110,2 bodu. Už minulý týden vydal institut ZEW údaje o prudkém poklesu důvěry investorů a analytiků v německou ekonomiku. Za propadem obou indexů pravděpodobně stojí politická nejistota v eurozóně po volbách ve Francii a Řecku a zejména hrozivý politický vývoj v Řecku, kvůli němuž může eurozóna zažít další vlnu dluhových krizí.
Hodnota indexu odráží postoj představitelů zhruba 7000 firem z celého Německa. V dubnu index vystoupil nejvýše od července 2011.
Německá ekonomika zaznamenala v prvním čtvrtletí výrazné oživení z poklesu v posledních třech měsících loňského roku a odrazila hrozbu recese. Analytici však varují, že Německo nemůže zůstat imunní vůči současným turbulencím v eurozóně, a ekonomiku tak v nejbližší době zřejmě čeká ochlazení. V celém letošním roce se vesměs čeká zpomalení růstu na zhruba jedno procento z loňských tří procent.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
