Svět zatím není připraven na mobilní platby, MasterCard má řešení pro přechodné období i budoucnost

28.05.2012 | , Mastercard
Tiskové zprávy


Ani v technologicky nejvyspělejších zemích zatím nejsou dostatečně zralé podmínky pro masové rozšíření mobilních plateb. Přestože MasterCard světově vede ve zkušenostech s pokročilými komerčními řešeními pro mobilní platby, nabízí i jednodušší a dostupnější řešení, např. nálepky PayPass, které rovněž přinášejí rychlé a pohodlné placení.

Společnost MasterCard je globálním lídrem v mobilních bezkontaktních platebních řešeních, které je připravena uvést i do České republiky. Sleduje všechny trendy elektronických platebních transakcí, aby mohla přinášet svým klientům jednoduchá a perspektivní řešení. Právě zveřejnila výsledky studie, která sledovala připravenost na globální rozšíření mobilních plateb. Za účelem porovnání podmínek ve 34 zemích celého světa sestavila Index připravenosti na mobilní platby (MPRI, MasterCard Mobile Payments Readiness Index).

MPRI je ojedinělý, analyticky zpracovaný pohled na 34 zemí po celém světě, který měří připravenost jejich vnitřních trhů pro rozšíření mobilních plateb ve třech variantách: platby mobilem v místě prodeje (POS), mobilní obchodování (m-commerce) a platební převody (P2P).

MRPI vychází z komplexního hodnocení zemí podle šesti parametrů:

  • Zákaznická připravenost, která se měří postojem přibližně 1000 klientů v každé zemi k tomu, jak používají nebo chtějí používat všechny tři typy mobilních plateb.
  • Ekonomické, technologické a demografické prostředí.
  • Úroveň bankovních služeb a rozšířenost jejich používání.
  • Úroveň infrastruktury nezbytné pro masové rozšíření mobilních plateb – tedy sofistikovanost a penetraci mobilních telefonů a NFC terminálů.
  • Mobilní clustery, tedy spolupráci bank s mobilními operátory a vládami.
  • Regulace ze strany státu, která může významným způsobem usnadnit, ale také zpomalit rozvoj mobilních plateb.

MPRI měří připravenost pro zavedení mobilních plateb hodnotami od 0 do 100. Studie tvrdí, že ani technologicky nejvyspělejší země se značným rozšířením mobilních plateb, zatím nedosahují optimálních podmínek, kterým by odpovídala hodnota indexu 100. Žádná nedosahuje 60 bodů, což je považováno za zlomový bod pro masové rozšíření mobilních plateb. Nejvyšší hodnoty indexu dosáhl Singapur (45,6), následovaný Kanadou (42) a Spojenými státy (41,5).  Ze zemí podobných České republice, která zatím nebyla do hodnocení zařazena, je na tom nejlépe Německo (31,6). Polsko má MPRI index 27,9 a Maďarsko 27. Průměrná aktuální hodnota ve všech hodnocených zemích je 33,2 bodu.

Mobilní platby v ČR

„MasterCard má jako jediný funkční komerční řešení mobilních plateb a jsme připraveni jej nabídnout i bankám v České republice. Nikdo nepochybuje o tom, že význam mobilních plateb bude markantně narůstat a teď je vhodná doba startovat investice v této oblasti, aby se podmínky pro mobilní placení postupně zlepšovaly. MasterCard například významně posiluje tým mobilních expertů,“ uvádí Miroslav Lukeš, generální ředitel MasterCard Europe pro Českou republiku.

Společnost MasterCard hledá cesty, jak zpřístupnit co nejpohodlnější způsoby elektronických plateb a nabízí taková řešení, která jsou v souladu s připraveností trhu. V úvahu připadají platby kartou prostřednictvím aplikace v chytrém telefonu nebo třeba nálepky s bezkontaktní technologií PayPass, které jsou k dispozici v ČR od loňského roku. Miroslav Lukeš dodává: „Mobily s bezkontaktním čipem k placení označené „PayPass Ready“ budou teprve přibývat. Do té doby je možné využít komfortní alternativy, např. nálepky PayPass. Jako řešení pro určitý segment zákazníků s nimi počítají některé banky, ale i mobilní operátoři, např. rakouský A1. U nálepky PayPass odpadá nutnost pořídit speciální telefon nebo příslušenství. Jednoduše přilepíte na mobilní telefon a můžete jít nakupovat.“

 Pro všechny, kdo by si chtěli nálepky pro bezkontaktní platby vyzkoušet zdarma nabízí MasterCard unikátní příležitost. Jako partner filmu Líbáš jako ďábel, připravila na Facebookových stránkách MasterCard ČR soutěž o nejlepší filmový plakát k této komedii Marie Poledňákové. Soutěž potrvá do 8. 6. 2012 a 1000 soutěžících, jejichž plakát dostane nejvíc hlasů, bude odměněno samolepkou PayPass nabitou na 600 Kč.

Štítky:

Autor článku

Tisková zpráva

Články ze sekce: Tiskové zprávy