Především Itálie spoléhá na Evropský stabilizační mechanismus (ESM) jako na nástroj, který zemi pomůže snížit náklady na obsluhu dluhu. Itálie patří k nejzadluženějším zemím Evropy a v poslední době se jí prodražuje refinancování dluhu. Na trzích proto narůstá nervozita, zda bude Itálie v budoucnu schopna dál se financovat přes kapitálové trhy.
Myšlence využít záchranný fond ESM a zbytek peněz z dočasného fondu EFSF ale není příliš nakloněno Německo. Merkelová sice po nedávné schůzce zemí G20 v Mexiku postoj zmírnila a připouští, že oba fondy lze použít k nákupu dluhopisů zadlužených zemí, podle ní je to ale zatím jen teoretická otázka a o ničem konkrétním se nejedná.
Lídři čtyř klíčových zemí eurozóny na schůzce v Římě patrně budou chtít sladit postoj před summitem Evropské unie, který se koná na konci příštího týdne v Bruselu.



Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
