Firmě pomohly k růstu především divize zdravotnických přístrojů a osvětlení. Zatímco první z nich zaznamenala nárůst tržeb o sedm procent, tržby ve druhé z nich se zvýšily asi o šest procent. Tržby v geografických oblastech, kde firma předpovídá dlouhodobý růst, bez vlivu akvizic vzrostly o 11 procent. Na celkových tržbách skupiny se tyto oblasti nyní podílejí zhruba ze 35 procent.
"Není pochyb o tom, že globální ekonomika je teď slabší, než byla ještě před třemi měsíci. A to hlavně v Evropě, která se na našich tržbách podílí asi z 25 procent," poznamenal šéf Philipsu Frans van Houten. Firma se podle něj zatím dokáže s obtížemi vyrovnávat a počítá i s dalším zlepšením výkonnosti. Van Houten ale připouští, že vyhlídky na další období je těžké teď vyhodnotit.
Philips také uvedl, že do konce roku by měla podle plánu pokračovat i restrukturalizace a snižování nákladů. Philips už dříve oznámil, že se odklání od tradiční spotřební elektroniky a zaměří se více na osvětlení a lékařskou techniku.



Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
