"Pozitivní obrat naznačovala již data z prvního čtvrtletí, kdy nárůst počtu osob v prodlení s úhradou splatných závazků v rámci celé ČR znatelně zpomalil, a ve dvou krajích došlo k poklesu. Stále jsou však v ČR kraje, kde se situace zhoršuje. Pro někoho může být překvapující, že ke zhoršení došlo opět také v Praze," popsal statistiky tajemník sdružení Jan Stopka.
Další zhoršení situace ve schopnosti lidí splácet závazky zaznamenalo sdružení také v Karlovarském a Ústeckém kraji, kde není schopno dostát svým závazkům řádově čtrnáct dospělých obyvatel ze sta.
Aktuální zlepšení statistik registru je tak podle Stopky nutné brát s určitou rezervou. S ohledem na budoucí vývoj ekonomické situace v ČR a rozšiřující se základnu společností, které do registru přispívají svými údaji, není možné vyloučit opětovné zhoršení statistik již v dalších měsících. "V celkovém pohledu na ekonomickou situaci jednotlivých občanů je však důležité nezapomínat na sektor méně seriózních poskytovatelů půjček, kteří nevyužívají žádné informační registry, a úvěrují osoby, jež již dnes nejsou schopny své závazky u členů sdružení Solus platit," dodal Stopka.
Solus sdružuje 39 společností. Je mezi nimi 17 nebankovních finančních institucí, 12 bank, tři stavební spořitelny, čtyři telekomunikační operátoři, dvě energetické společnosti a jeden velkoobchodní řetězec. Členská společnost se na základě dotazu do databáze dozví informaci o existenci dluhu klienta, případně o jeho úhradě. Ta je v registru uchována tři roky. Data se v databázi shromažďují pouze se souhlasem zákazníků. Sdružení vzniklo v létě 1999.
Počet osob v prodlení při splácení finančních závazků ke konci června (v procentech): Jihočeský 7,47 Jihomoravský 6,52 Karlovarský 13,29 Královéhradecký 7,45 Liberecký 10,76 Moravskoslezský 9,62 Olomoucký 7,30 Pardubický 6,58 Plzeňský 8,11 Praha 6,55 Středočeský 7,75 Ústecký 14,37 Vysočina 5,30 Zlínský 5,41 Celá ČR 7,89
Zdroj: Solus



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
