Od začátku letošního roku se v Německu prodalo 1,88 milionu vozů. Prodej tak zůstal zhruba na úrovni stejného loňského období.
"Zakázky nadále zůstávají pod úrovní z loňského roku," upozornil prezident VDIK Volker Lange. "Trh se může stát stabilnějším pouze v případě, že se přiblíží řešení dluhové krize v Evropě a důvěra veřejnosti ve vládu a ekonomiku posílí," dodal.
Německo je největším automobilovým trhem v Evropě. Pokles poptávky po automobilech v červenci zaznamenaly i další velké evropské země. Ve Francii se prodej snížil o sedm procent a ve Španělsku se propadl o více než 17 procent.
Ve Spojených státech prodej naopak stoupl o devět procent na 1,2 milionu vozů. Tempo růstu nicméně výrazně zpomalilo z červnových 22 procent. V Japonsku se prodej zvýšil o 37,5 procenta na více než půl milionu vozů poté, co byl před rokem zasažen negativním dopady ničivého zemětřesení na poptávku i výrobu.
Německý svaz automobilového průmyslu VDA minulý týden předpověděl, že celosvětový prodej osobních automobilů v letošním roce stoupne o čtyři procenta na 68 milionů vozů. Francouzská automobilka Renault letos očekává nárůst celosvětové poptávky po autech o pět procent. V Evropě však počítá s poklesem o šest až sedm procent kvůli negativním důsledkům dluhové krize.
pmh mol



Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
