Spotřeba benzinu každoročně klesá od roku 2005. Loni se spotřebovalo zhruba 1,8 milionu tun benzinu. Letos by to podle některých odhadů mohlo být až o desetinu méně.
Podle generálního sekretáře ČAPPO Miloše Podrazila ceny benzinu dlouhodobě rostou, a lidé tak omezují jízdy autem. Nyní ceny dosahují rekordních hodnot kolem 39 Kč/l, někde se dostaly i nad 40 Kč/l. Lidé jsou také při rostoucích cenách potravin či léků nuceni opatrně nakládat s rodinnými rozpočty.
Spotřeba nafty stagnuje, přestože také ceny dieselu se nyní pohybují rekordně vysoko - kolem 37 až 38 Kč/l. "Nákladní doprava ale neklesá," uvedl Podrazil. Kamiony musí vozit zboží navzdory cenám pohonných hmot. Navíc pohonné hmoty zdražují i v dalších evropských zemích, takže mezinárodní dopravci stále do velké míry tankují i v Česku.
Přesto provozovatelé čerpacích stanic dlouhodobě apelují na vládu, aby snížila spotřební daň z nafty. Zvýší se tím podle nich spotřeba a také daňové příjmy státního rozpočtu. Ministr financí ale snížení daně odmítá.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
