Spotřebitelská důvěra v USA stoupla na sedmiměsíční maximum

25.09.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech se v září vyšplhala na sedmiměsíční maximum díky většímu optimismu Američanů ohledně situace na trhu práce a budoucího vývoje příjmů. Vyplývá to z dnešní zprávy organizace Conference Board.

 

Souhrnný index spotřebitelské nálady se zvýšil na 70,3 bodu ze srpnových 61,3 bodu. Analytici přitom očekávali mírnější nárůst na rovných 63 bodů, napsala agentura Reuters.

"Navzdory ekonomické nejistotě jsou spotřebitelé o něco optimističtější," uvedla ředitelka výzkumného centra Conference Board Lynn Francová. Podíl spotřebitelů, podle kterých je obtížné získat práci, klesl na 39,9 procenta ze srpnových 40,6 procenta. Podíl respondentů, podle nichž je práce dostatek, naopak stoupl na 8,3 procenta ze 7,2 procenta.

Ekonomové sledují údaje o spotřebitelské důvěře pozorně, protože se z nich snaží odvodit budoucí vývoj spotřebitelských výdajů. Ty ve Spojených státech zajišťují více než dvě třetiny ekonomické aktivity.

Autor článku

aktualita  

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK