Index aktivity v září stoupl na 46,1 bodu ze srpnových 45,1 bodu. Zůstal však pod klíčovou padesátibodovou hranicí, která je předělem mezi poklesem a růstem aktivity.
"Navzdory určitému zpomalení tempa poklesu v minulém měsíci zažili výrobci v eurozóně nejhorší čtvrtletí za tři roky," uvedl hlavní ekonom společnosti Markit Chris Williamson. "Tento sektor bude velkou brzdou ekonomického růstu. Propad tohoto regionu do nové recese je proto ve třetím čtvrtletí zřejmě nevyhnutelný," dodal.
Ekonomika eurozóny ve druhém čtvrtletí klesla o 0,2 procenta. Pokud by pokles pokračoval také ve třetím čtvrtletí, dostala by se do recese. Ta je obvykle definována jako minimálně dvě čtvrtletí hospodářského poklesu za sebou.
Eurozóna opustila poslední recesi v roce 2009. Poté se však její ekonomika dostala do nových problémů kvůli dluhové krizi, která začala v silně zadluženém Řecku. Řada ekonomů podle agentury Reuters předpokládá, že eurozóna ve třetím čtvrtletí upadla do nové recese, ze které se nevymaní dříve než v příštím v roce.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
