E15 očekávaný tlak zdůvodnil tím, že ČEZ v této elektrárně využívá palivo vyrobené z uranu obohacovaného v Rusku, tedy mimo unijní území. To by údajně mělo být v rozporu s evropskou deklarací z Korfu z roku 1994. ČEZ pochybení proti evropským pravidlům popřel.
Představitel agentury Euratom, která kontroluje dodávky paliva do atomových elektráren v EU, sice potvrdil, že agentura dohodu o dodávkách paliva pro Dukovany zkoumá, avšak výsledkem prý nemůže být v žádném případě uzavření elektrárny. Agentura prý může jednat o tom, zda do elektrárny nedodávat palivo i z jiných zdrojů. Pokud však jiný dodavatel nebude, Dukovany mohou dál fungovat jako dosud.
"ČEZ měl smlouvu na dodávky paliva pro elektrárnu Dukovany podepsanou už před vstupem Česka do Evropské unie. Tato smlouva byla spolu s naším vstupem akceptována i ze strany Zásobovací agentury Euratomu ESA," upozornil mluvčí ČEZ Ladislav Kříž.
Agentura podle listu posuzuje dodatek ke smlouvě mezi ČEZ a ruským dodavatelem Tvel, který se týká dodávek paliva a jeho ceny i po roce 2018 - tedy po datu, do kterého byla sjednána původní smlouva. Fakticky je to stále stejný kontrakt, takže by ČEZ problém mít neměl. Odpůrci Dukovan chtějí ale argumentovat tím, že Finsko si kvůli podobnému případu elektrárny Loviisa před vstupem do EU vyjednalo výjimku z korfské deklarace. Česko tak neučinilo.
Elektrárna Dukovany se v Evropě stává terčem kritiky kvůli údajně nespolehlivým reaktorům sovětského designu VVER-440. Podle řady odborníků ale Dukovany naopak patří k nejbezpečnějším elektrárnám na světě.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
