"Rizika pro finanční stabilitu od dubnové zprávy (MMF) vzrostla a důvěra v globální finanční systém je nyní velmi křehká," citovala ze zprávy fondu agentura Reuters. Podle fondu se mohou problémy eurozóny přelít i na další trhy a například v zemích střední a východní Evropy tak hrozí finanční šoky.
Fond také uvedl, že evropské banky budou muset od třetího čtvrtletí roku 2011 do konce roku 2013 odepsat riziková aktiva v hodnotě 2,8 bilionu dolarů. Ještě v dubnu přitom MMF předpokládal, že hodnota odepsaných aktiv bude o 200 miliard dolarů nižší. Vyšší odhad odepisovaných aktiv znamená, že banky budou mít méně volných prostředků pro poskytování úvěrů.
MMF dále varuje, že pokud se nepodaří v eurozóně vytvořit společný bankovní dohled, mohou být ztráty bank ještě o třetinu vyšší. Další dopady by krize měla na zaměstnanost a na investice v eurozóně.
Fond dále upozornil, že Japonsko a spojené státy sice dosud působily v krizi eurozóny jako bezpečné přístavy, jejich postavení by se ale mohlo změnit. Obě země by podle MMF měly ve střednědobém horizontu omezit své dluhy. "Základní lekce z posledních několika let je, že nerovnováhu je třeba řešit dostatečně dlouho předtím, než trhy začnou mít obavu o splácení dluhů," uvedl fond.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
