"Vstupní požadavek odborů (v ocelářských podnicích) je násobkem předpokládané inflace. Je jednociferný a nepřekračuje hodnotu deseti procent," řekl Středula. Do jednání odbory KOVO podle něj vstupují sebevědomě. "Tito zaměstnavatelé potřebují kvalifikované zaměstnance, kterých není na trhu práce dostatek," řekl. Třinecké železárny zaměstnávají téměř 6000 lidí, skupina ArcelorMittal Ostrava má přes 8000 zaměstnanců.
Růst mezd v příštím roce alespoň o inflaci je podle odborů KOVO minimální požadavek, s nímž jdou do vyjednávání o kolektivních smlouvách pro příští rok.
Nicméně u firem, kde by byla ohrožena zaměstnanost, jsou odbory připravené jednat. "Pokud firma usoudí, že situace je vážná, budeme chtít informace, jak to vypadá, a vidět, jak se na tom bude snížením příjmů podílet i majitel a management," řekl Středula. Odbory podle něj registrují, že některým firmám z kovoprůmyslu z důvodu další vlny krize již nyní ubývají zakázky a další to čeká. Jako příklad uvedl kolínskou automobilku TPCA, která kvůli poklesu prodejů na evropských trzích redukuje počet zaměstnanců.
OS Kovo působí asi v 1000 převážně průmyslových podnicích. Má kolem 130.000 členů.
Zdeněk Rychtera dr



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
