Podle francouzského státního tajemníka pro evropské záležitosti Bernarda Cazeneuvea, kterého dnes citovala agentura AFP, by zavedení daně desítkou států mělo přinést něco přes deset miliard eur.
"Je těžké určit, jaká bude daň nakonec vypadat, ale je možné uvažovat, že půjde o vícero miliard eur, pravděpodobně přes deset miliard eur," řekl Cazeneuve. Pokud by se zapojilo všech 27 států, pak by se na dani podle návrhů komise vybralo 57 miliard eur.
Brusel už zavedení daně na transakce mezi finančními institucemi v celé EU navrhl, a to v září 2011. U obchodů s akciemi a obligacemi by její výše podle tehdejšího návrhu činila 0,1 procenta a u derivátů 0,01 procenta.
"Jsem potěšen, že deset států dalo najevo vůli podílet se na společné FTT na základě původního návrhu komise," řekl dnes předseda EK José Barroso. "Tato daň může v těchto časech členským zemím přinést miliardy eur tolik potřebných příjmů," dodal.
Nyní musí k tomu, aby mohla být daň opravdu zavedena, dát zelenou desítce zemí i Rada EU zastupující členské země a Evropský parlament.
ČR tuto daň odmítá. Motivy příznivců zavedení této daně jsou podle dřívějšího vyjádření ministra financí Miroslava Kalouska hodně motivovány vnitropolitickými důvody. Přívrženci daně podle něj potřebují sdělit veřejnosti, že finanční sektor bude platit větší příspěvky na konsolidaci veřejných rozpočtů. Podle ministra by se ale takováto nová zátěž na banky stejně ve svém důsledku promítla do cen pro běžné spotřebitele a byla by na úkor konkurenceschopnosti Evropy.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
