Jde o prostředky, které měly být použity na proplacení části nákladů různých dopravních, ekonomických, regionálních a environmentálních projektů v zemi. Rumunsko řady unie rozšířilo spolu s Bulharskem jako poslední v roce 2007.
Komise, výkonný orgán unie, plánovanou blokaci peněz vysvětlila vážnými nedostatky v tamních systémech správy a kontroly vynakládání unijních fondů. "Problém leží v oblasti veřejných řízení, spolehlivého finančního managementu, v prevenci a odhalování podvodů a konfliktů zájmů," uvedla komise v prohlášení.
Rumunsku bylo už přiděleno kolem 20 miliard eur, které by měly pomoci zlepšit stav tamní infrastruktury a ekonomiky. Brusel ale opakovaně kritizuje, jakým způsobem jsou tyto peníze v Rumunsku spravovány a čerpány.
V roce 2011 už komise platby jednou dočasně přerušila, nyní se rozhodla tento krok zopakovat. Dokud se situace nezlepší, tak Rumunsko nedostane žádné platby. Dotčená suma představuje asi 10 až 25 procent celkových plateb, které by Rumunsku v problémových čtyřech programech mohlo získat.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
