Tempo růstu mezd bylo nejrychlejší od října 2008, kdy dosáhlo 3,4 procenta a výrazně překročilo inflaci, která se pohybuje kolem dvou procent. Údaje podle agentury Reuters posílily naděje ekonomů na to, že němečtí spotřebitelé zvýší nákupy, a Německo tak prostřednictvím dovozu podpoří ekonomiky svých evropských partnerů.
Němci sice tradičně raději spoří, než utrácejí, nálada mezi spotřebiteli se však podle měření z tohoto měsíce dostala nejvýše za více než pět let. To naznačuje, že domácí poptávka by mohla zachránit největší evropskou ekonomiku před následováním ostatních zemí eura do recese.
Rainer Bispinck, který vede mzdové archivy v Nadaci Hanse Böcklera, očekává v celém letošním roce zvýšení mezd o 2,7 procenta. Loni mzdy Němců rostly jen o 1,5 procenta.
Podle mzdových statistik se reálné mzdy Němců v letech 2001 až 2009 snížily o 6,3 procenta, a Německo tak bylo jedinou zemí Evropy, kde mzdy v prvním desetiletí nerostly. To zajistilo Němcům konkurenční výhodu a pomohlo to zemi obstát bez větších šrámů ve finanční krizi i nynější dluhové krizi eurozóny.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
