Z pěti zakázek tak zbývá určit vítěze jediné, kterou je rekonstrukce nádraží v Olomouci. Na konci října hodnotící komise vybrala vítěze tendrů na modernizaci trati mezi Táborem a Sudoměřicemi a rekonstrukci kolejiště mezi pražskými Holešovicemi a Bubenčí. Požadovaná cena obou zakázek dosáhla 2,1 miliardy, zhruba o 1,3 miliardy méně, než SŽDC očekávala.
Podobných slev se správě železnic podařilo dosáhnout i u dalších zakázek. Hodnotu modernizace průjezdu železničního uzlu v Ústí nad Orlicí SŽDC původně odhadovala na 1,4 miliardy korun a modernizaci kolejiště v Břeclavi na přibližně miliardu korun.
Správa původně očekávala, že za těchto pět staveb utratí necelých 8,5 miliardy korun. Protože ale nabídky uchazečů jsou proti předpokladům výrazně nižší, očekává SŽDC podle Tesaře minimálně 2,5miliardovou úsporu. Poslední zakázka je totiž z aktuálně soutěžených největší. Správa původně předpokládala, že za ni utratí 2,5 miliardy korun. Nyní očekává, že se jí podaří vysoutěžit za zhruba dvě miliardy korun, dodal mluvčí.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
