Škoda Transportation nadále plánuje zachovat strojírny MOVO Plzeň

05.11.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Plzeň 5. listopadu (ČTK) - Škoda Transportation zatím úplně neutlumí plzeňské strojírny MOVO, zaměřené na modernizaci a opravy železničních vagonů. Z podniku přitom odejde do pololetí příštího roku většina z 350 pracovníků. Důvodem redukce je, že mateřská skupina přesune dvě dlouhodobé zakázky do modernější dceřiné firmy Pars nova v Šumperku. ČTK to řekl šéf Škody Transportation Josef Bernard.

"Chceme tam dále vyrábět, protože se nevejdeme do hal Škody Transportation v Plzni. Hlavní náplní firmy MOVO zůstávají modernizace a opravy vagonů," uvedl. Podle Bernarda nabídla Škodovka většině odcházejících lidí místa v plzeňské Škodě Transportation i v Šumperku, což ale zřejmě kvůli velké vzdálenosti nevyužijí.

"Zatím se s úplným uzavřením továrny MOVO nepočítá. Pořád je to pro nás nezbytná výrobní základna pro příští rok, kdy se bez těchto prostor určitě neobejdeme. Provádíme tam celou řadu technologických operací, které předcházejí konečné montáží našich strojů ve Škodě Transportation," vysvětlil generální ředitel.

Vedení Škody Transportation zatím nerozhodlo, co dál s obrovským areálem nedaleko plzeňského hlavního vlakového nádraží. Není jasné, zda projde podobnou zásadní revitalizací jako centrální škodovácká plocha, ale vyloučené to podle Bernarda není.

Ve strojírnách MOVO zůstane 50 až 150 pracovníků. Podnik zahájil tento měsíc restrukturalizaci výrobních kapacit, která skončí v prvním pololetí 2013. "Finální počet lidí bude záležet na jejich ochotě přijmout adekvátní nabídku v rámci skupiny. Pars nova může přijmout všechny zaměstnance, kteří jsou flexibilní se za prací přestěhovat do Šumperka," uvedla mluvčí skupiny Lubomíra Černá. Pars nova se specializuje na modernizace a opravy osobních a nákladních železničních vozidel i lokomotiv a v posledních letech se tam díky značným investicím zvýšila výrobní kapacita. S 800 lidmi je jednou z největších firem v oboru v ČR.

"Dalším důvodem restrukturalizace je i pokles zakázek v Česku. Zahraniční kontrakty jsou totiž většinou podmíněné buď kompletní nebo částečnou realizací v domovské zemi zákazníka," řekl Michal Kurtinec, který MOVO vedl do začátku tohoto měsíce a nyní přešel šéfovat právě sesterský Pars nova. Podle něj bude reorganizace plzeňských strojíren postupná s ohledem na rozpracované zakázky.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK