Skanska proti postupu SŽDC v minulosti už protestovala. Vítězný Metrostav podle ní nedodržel zadávací dokumentaci. Zakázku získal Metrostav ve spolupráci s firmou Subterra za 3,97 miliardy korun. Skanska nabízela cenu o 750 milionů vyšší.
Podle Skansky zvolil Metrostav jiný způsob hloubení tunelu, který neodpovídá zadávací dokumentaci. SŽDC ale s tímto argumentem nesouhlasí. "Od samého počátku zadávací řízení připouštělo variantní řešení," řekl polovině října deníku E15 náměstek ředitele SŽDC Petr Šlegr.
SŽDC zakázku označuje jako zakázku desetiletí. Hodnotu stavby zhruba 21 kilometrů dlouhého úseku původně odhadla na 7,5 miliardy korun. Stavba navazuje na úsek ze Zbirohu do Rokycan, který má být dokončený letos v říjnu a je součástí III. tranzitního koridoru mezi Prahou a Chebem. Kromě těchto úseků zbývá k plnému dokončení trati ještě modernizovat úsek z Prahy do Černošic a dokončit průjezd Plzní, na němž se pracuje od března.
Po modernizaci celé trati budou moci vlaky jezdit rychlostí až 130 kilometrů za hodinu, vlaky s naklápěcími skříněmi ještě o 30 kilometrů za hodinu rychleji. Spojení Praha - Plzeň se po dokončení zkrátí ze 104 na 70 minut. Celkové náklady na modernizaci více než dvousetkilometrové trati Praha - Plzeň přesahují 30 miliard korun. Většinu nákladů má pokrýt EU z Operačního programu doprava.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
