Ministři začátkem července projednávání materiálu přerušili. Odborníci NKÚ při kontrole v Lesích ČR zjistili například porušení zákona u dvou veřejných zakázek. Nelíbilo se jim ani nakládání státní firmy s volnými penězi a za nevýhodné pro stát shledali výměny lesních pozemků v případě Radějovské obory.
Ministerstvo zemědělství podle Peake na základě zjištění úřadu navrhlo celou řadu opatření k nápravě zjištění pochybení. "NKÚ reagoval s uspokojením na ta opatření s tím, že jejich efektivita bude zjištěna další kontrolou,"uvedla Peake. "Nedošlo dnes k nějakému konfliktu mezi zástupci Nejvyššího kontrolního úřadu a ministerstva zemědělství," dodala.
Premiér Petr Nečas při červnových interpelacích v Poslanecké sněmovně řekl, že vláda se bude zprávou NKÚ velmi pečlivě zabývat. MZe v předkládací zprávě pro vládu tehdy uvedlo, že s některými zjištěními NKÚ "zásadně nesouhlasí" a připravilo rozbory právních předpisů.
Sněmovní zemědělský výbor začátkem dubna vyzval ministerstvo zemědělství, aby věnovalo zvýšenou pozornost řešení závěrů z kontroly NKÚ a pravidelně o tom poslance informovalo. Sýkora na jednání výboru prohlásil, že Lesy ČR postupovaly v souladu se zákonem a nechybovaly.
Od zveřejnění výsledků kontrol upozornila média na další aféry kolem státního podniku. Policie podle deníku E15 v zakázkách na informační technologie LČR vyšetřuje, jak skončilo 340 milionů korun z plateb za zakázky u neprůhledných zahraničních firem, jež mají konta ve Švýcarsku. Lesy ČR spojitost s pozdějšími převody peněz ze zakázek odmítly. Podle E15 údajně existuje podezření, že IT zakázky za 1,136 miliardy korun zadané LČR byly úmyslně nadhodnoceny a mohly se jimi vyvádět peníze z podniku.
Zakázky LČR řeší i Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Například za tendr z roku 2010 na dodávku ochranných pracovních prostředků LČR dostaly od něj nedávno pokutu milion korun. LČR se proti sankci odvolaly.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
