Velké podniky nekrátí pro příští rok své výdaje na sponzoring

15.11.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Velké tuzemské podniky přes nejistý výhled české i světové ekonomiky vesměs nekrátí pro příští rok své výdaje na sponzoring. Nechystají ani změnu strategie a nejvíce peněz budou dávat nadále do sportu a na kulturu. Vyplývá to z ankety ČTK mezi největšími domácími firmami.

 

Například Lesy ČR na sponzoring plánují v příštím roce dát obdobnou sumu jako letos. "V roce 2012 schválila dozorčí rada darovací smlouvy v celkové hodnotě 11,8 milionu korun," uvedl mluvčí společnosti Zbyněk Boublík.

Škoda Auto i přes problémy evropského trhu pokračuje v růstu výroby a množství peněz na sponzoring zvyšuje. Automobilka je sponzorem sportovních a kulturních akcí, objem financí na sponzorské aktivity ale nezveřejňuje. Firma je považuje za interní záležitost, sdělil ČTK Evžen Krauskopf z firmy. S ohledem na pozitivní hospodářské výsledky společnost v některých oblastech ale pro rok 2013 navyšuje objem financí, dodal.

Česká pojišťovna dá na sponzoringové akce obdobnou částku jako letos. Sponzoringová strategie pro příští rok se nemění, i nadále bude ČP aktivně podporovat zejména sportovní a kulturní akce. Z projektů potvrdil mluvčí pojišťovny Jan Marek tradiční podporu Extraligy ledního hokeje, Velkou Pardubickou, Skokový pohár, florbalovou pohárovou soutěž a také Letní shakespearovské slavnosti.

Rovněž ČEZ bude v roce 2013 pokračovat ve sponzorských aktivitách ve všech regionech, kde působí. "Primárně podporujeme a budeme podporovat sport profesionální i amatérský, kulturu, vzdělávání, pomoc potřebným. Z větších projektů to bude jistě MFF Karlovy Vary, Zlatá tretra, partnerství s Českým atletickým svazem a s extraligou českého hokeje. Všechna ostatní partnerství jsou v jednání," uvedla mluvčí společnosti Barbora Půlpánová.

Škoda Transpotration vydává ročně na sponzoring 15 až 20 milionů Kč, zejména do sportovních aktivit. Podporuje profesionální kluby i konkrétní akce jako jsou Mistrovství světa v cyklokrosu nebo Škoda Bike Marathon. Peníze dává také amatérům. V Plzni hradí provoz dvou velkých sportovních areálů Škoda Sport Park a ŠkodaLand. Příští rok bude podle generálního ředitele Josefa Bernarda suma na sponzoring zhruba stejná. Nejvíc peněz míří do hokejového klubu HC Škoda Plzeň.

Mobilnímu operátorovi T-Mobile zůstávají dva hlavní pilíře, fotbal a hudba. "Ve fotbale chceme připravit novou platformu i pro fanoušky, v oblasti hudby chystáme změny a mírně snižujeme rozpočet," řekla ČTK mluvčí firmy Martina Kemrová.

Kooperativa má nastavenou dlouhodobou strategii. "Obecně podporujeme projekty, které jsou dlouhodobé, takže výši peněz známe v dostatečném předstihu. Pro příští rok očekáváme obdobnou výši investici jako v roce 2012. Soustředíme se na kulturu v oblasti vážné a multižánrové hudby (Mezinárodní hudební festival v Českém Krumlově a turné skupiny Čechomor) a sport pro širokou veřejnost," poznamenal mluvčí pojišťovny Milan Káňa.

ZVVZ Milevsko podporuje především sportovní kluby, tedy basketbalový klub USK Praha, místní hokejisty a fotbalisty, přispívá i na kulturní a sociální aktivity. Výši sponzoringu nechce vedení společnosti zveřejnit, ale bude prý stejná jako letos.

Autor článku

aktualita  

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK