Vzrostou i ceny jízdného pro děti do 15 let, které z čipové karty zaplatí nově pět korun, místo nynějších 4,50 koruny. "Stejnou cenu dají cestující za psa nebo zavazadlo, sedm korun pak za takovou jízdenku koupenou u řidiče," vysvětlila Swiderová.
Měsíční jízdenka bude stát o 20 korun více než doposud, a její cena tak vzroste na 250 korun. Žákovská a studentská měsíční jízdenka přijde na 135 korun, nyní ji bylo možné pořídit o deset korun levněji. Za devadesátidenní jízdenku zaplatí cestující o 50 korun více, nově ji koupí za 700 korun. Senioři do 70 let pak za měsíční jízdné dají 195 korun, nyní platili 180. Bezplatně mohou MHD jezdit děti do šesti let a handicapovaní nebo městští strážníci.
"Senioři nad 70 let budou moci jezdit i nadále zadarmo, budou si ale muset každoročně aktivovat čipové karty, ČSAD nabízí aktivaci stávajících karet od ledna a je nutné to stihnout do června 2013," podotkla Swiderová.
Připomněla, že Karviná si službu veřejné dopravy kupuje od ČSAD Karviná. Ročně platí přes 25 milionů za zajištění MHD i příměstské dopravy pro své občany. ČSAD přispívá také na nákup nových autobusů.
Městská hromadná doprava je jednou z položek, která ve městě od nového roku vzroste. Karviná naopak nezvyšuje poplatek za odpad, ani daně z nemovitostí, stejné zůstanou také ceny nájmů v obecních bytech.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
