Dnes představená pozice EK je podkladem, na jejímž základě bude komise vyjednávat s Českem o obsahu klíčových dokumentů určujících zaměření a způsob čerpání finančních prostředků z EU pro následující období.
"Po prvotní analýze pozičního dokumentu můžeme konstatovat, že mezi názorem EK a celkovou přípravou na národní úrovni nepanuje zásadní nesoulad," uvedl náměstek ministra pro místní rozvoj Daniel Braun.
Česko chce efektivnější využívání peněz z EU zajistit užším zaměřením budoucích operačních programů a snížením počtu podporovaných aktivit.
V oblasti výzkumu a inovací chce Česko napravit kritiku EK urychlením posunu národního hospodářství směrem ke znalostní ekonomice. Chce rovněž zvýšit konkurenceschopnost podniků pomocí inovací a kvalitnější vzdělávací systém napojený na trh práce.
Zástupci EK si dnes vyslechli zprávu o postupu národní přípravy na příští programové období. Zásadní změnou má být zmenšení počtu dotačních programů ze současných 17 na osm. Zmizet mají regionální operační programy, které nahradí jeden s názvem Integrovaný regionální operační program. Materiál vymezující budoucí nastavení tuzemského dotačního systému má příští středu projednat vláda.
V období 2007 až 2013 může Česko získat z Bruselu zhruba 778 miliard korun. Celkem úřady proplatily od roku 2007 do začátku letošního září příjemcům dotací asi 369 miliard korun. Podle dřívějšího vyjádření Brauna dostane ČR v dalším období na operační programy zhruba o 20 procent méně peněz ve srovnání se současným obdobím. Vše bude záviset na tom, jak dopadnou aktuální jednání o budoucím rozpočtu EU.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					