Index Ifo se v říjnu po půlroce propadu dostal nejníže od února 2010. Analytici podle ankety agentury Reuters přitom čekali, že tento měsíc index dál klesne na 99,5 bodu, a nejlepší odhady čekaly růst na 100,3 bodu. Hodnota indexu odráží pohledy představitelů zhruba 7000 firem z celého Německa a je o více než pět bodů nižší než před rokem.
Ukazatel toho, jak podnikatelé hodnotí současnou ekonomickou situaci, stoupl o 0,9 bodu na 108,1 bodu. Složka podnikatelských očekávání se zvýšila o dva body na 95,2 bodu.
Nálada podnikatelů v průmyslu se podle Ifo zlepšila, podíl těch, kdo situaci a vyhlídky hodnotí nepříznivě, však v listopadu stále převažoval nad optimisty. Důvěra v sektoru služeb se naproti tomu mírně zhoršila.
Německá ekonomika ve třetím čtvrtletí mírně zpomalila mezičtvrtletní růst na 0,2 procenta z 0,3 procenta v jarním čtvrtletí. Ekonomové předpokládají, že pokles v eurozóně na konci roku stáhne největší evropskou ekonomiku do záporných čísel, i když Německo by se mělo vyhnout recesi, tedy dvěma čtvrtletím poklesu za sebou.
Německo až do letošního roku dopady krize v ostatních částech eurozóny příliš nepociťovalo. V roce 2010 růst německé ekonomiky dosáhl 4,2 procenta, maxima od sjednocení země, a loni ekonomika vzrostla o tři procenta.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					