"Amádeus reaguje na žádost města Plzně o přerušení běžícího územního řízení do okamžiku rozhodnutí referenda," uvedl Piskáček. Dodal ale, že investor považuje referendum za "velmi nevhodně zvolenou formu občanského odporu útočící na soukromé vlastnictví a soukromý majetek". Referendum se podle něj netýká pouze společnosti Amádeus a jejího majetku, ale "jeho výsledek může velice negativně ohrozit všechny sousedící nemovitosti v lokalitě i celé širší centrum Plzně".
Plzeňští zastupitelé uložili před dvěma týdny náměstkovi primátora Petru Rundovi (ODS), aby se pokusil přerušit územní řízení na plánovanou stavbu v místě zbořeného domu kultury až do výsledků místního referenda. "Poté město zašle jako účastník řízení odboru stavebně správnímu vyjádření, v němž zohlední výsledky referenda," řekla mluvčí města Zdeňka Kubalová. Stanovisko radnice s nimi bude buď v souladu, anebo bude trvat na závěrech pracovní skupiny k projektu investora, který předložil v územním řízení. Komise architektů a stavebníků požaduje hlavně to, aby objekt nebyl obřím monolitem, ale byl co nejvíce rozčleněný.
Občanská sdružení, která se snaží přes rok stavbě zabránit, nasbírala ke konání referenda téměř 20.000 podpisů. Referendum bude dle rozhodnutí soudu jen o první ze dvou otázek, tedy o tom, zda má Plzeň bezodkladně podniknout veškeré kroky, aby se nemohla budova stavět.
"Chceme zabránit spekulacím aktivistů, jaké všechny možné kroky nyní město může investorovi provést v rámci běžícího řízení a jaké škody tím může napáchat," uvedl Piskáček. Proto sám investor na žádost města podá stavebnímu úřadu návrh na přerušení územního řízení. Slíbil, že za několik dnů poskytne občanům města všechny relevantní informace o projektu a jeho přínosech pro lokalitu. Investor věří, že občané pak nebudou v referendu hlasovat pro zachování současného staveniště na 15 let, ale naopak podpoří rozvoj dané lokality, dodal mluvčí.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					