Bývalý šéf KIT digital nabídl správní radě, že firmu převezme

23.11.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


New York 23. listopadu (ČTK) - Bývalý generální ředitel technologické společnosti KIT digital Kaleil Isaza Tuzman se dostal do ostrého sporu s nynějším vedením firmy. To ve středu totiž oznámilo, že podnik má vážné chyby v účetnictví a že bude muset přepracovat účty od roku 2009 do současnosti. Za chyby je podle správní rady zodpovědné bývalé vedení, což Tuzman odmítl a nabídl správní radě, že podnik převezme.

"Vážená správní rado KIT digital," píše Tuzman v otevřeném dopise současnému vedení podniku. "Oznámení firmy z 21. listopadu v zásadě dává předchozímu vedení vinu za zpožděné zveřejnění finančních výsledků za třetí čtvrtletí a mimo jiné i za záměr přepracovat finanční výkazy za léta 2009 až 2011. Snaha firmy přičítat její současné problémy bývalému vedení je falešná," píše se dále.

Tuzman z firmy odešel v dubnu letošního roku, kdy společnost vyměnila podstatnou část vedení. Bývalý manažer v dopise nabízí, že je ochoten vést skupinu soukromých investorů a za jednu akcii KIT digital dát hotově 3,75 USD. Díky tomu se před začátkem obchodování na trhu Nasdaq v New Yorku trochu zmírnil propad kurzu.

KIT digital nesrovnalosti v účetnictví přiznala v tiskové zprávě, kterou vydala ve středu po skončení obchodování v USA. Tam její akcie klesly o 1,4 procenta na 2,07 USD, později v elektronických systémech reagovaly na zprávu propadem o více než 75 procent na 0,50 USD. Ve čtvrtek se ale v USA kvůli svátku Dne díkůvzdání neobchodovalo, a proto akcie zatím nestihly na zprávu reagovat.

Těsně před začátkem dnešního obchodování v USA akcie KIT digital díky Tuzmanově nabídce zmírnily propad asi na 54 procent a pohybovaly se kolem 0,96 USD. Akcie KIT digital se ještě donedávna obchodovaly na hlavním trhu pražské burzy. V říjnu z něj ale odešly a teď se obchodují už jen v segmentu Start, který je určen pro menší a začínající firmy.

KIT digital poskytuje řešení pro správu videí prostřednictvím protokolu IP a má zákazníky ve více než 50 zemí světa. Podnik má pobočky na všech kontinentech a služby poskytuje řadě velkých podniků z technologického, zábavního nebo mediálního sektoru. Patří k nim například Google, MTV, BBC, Hewlett-Packard nebo Disney-ABC.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK