Banka podle úřadu svými "systémovými a kontrolními chybami" umožnila Adobolimu výrazně překračovat povolené hranice pro obchodování. Adoboli byl minulý týden v Londýně shledán vinným z podvodu a odsouzen k sedmi letům odnětí svobody.
"Chyby tohoto typu ve firmě s velikostí a postavením UBS nepoškozují jen samotný podnik, ale narušují také širší důvěru v integritu trhů a finančního systému," upozornil FSA.
Švýcarský regulátor finančního sektoru Finma uvedl, že prošetří, zda jsou opatření přijatá v UBS v reakci na kauzu Adoboli dostatečně efektivní. Přezkoumá rovněž, zda by banka neměla navýšit kapitál, aby pokryla provozní rizika.
Adoboli do UBS nastoupil v roce 2003, měl rychlý kariérní postup a záhy se vypracoval na hlavního makléře. Když byl loni zadržen, pracoval v londýnské součásti Global Synthetic Equities, kde byl vedoucím týmu Delta One. Ten se specializuje na obchody s finančními deriváty.
Případ Adoboli není výjimečný, i když kauzy takového rozsahu se neobjevují často. V posledních letech se s podobným problémem setkala francouzská Société Générale, vlastník české Komerční banky. Francouzské bance způsobil její bývalý makléř Jérôme Kerviel neschválenými transakcemi ztrátu až 6,8 miliardy dolarů (asi 133 miliard Kč). Za to byl odsouzen na tři roky nepodmíněně.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					