Bankia v současnosti zaměstnává 20.589 osob. Banka přesune část svého majetku do španělské špatné banky, ale rovněž prodá některý majetek, mimo jiné aktivity banky v Miami, podíl téměř 15 procent v pojišťovně Mapfre a 12 procent ve firmě IAG, která je majitelem leteckých společností British Airways a Iberia.
V letošním roce Bankia počítá se ztrátou 19 miliard eur. Plánuje však, že v roce 2015 by měla vykázat zisk 1,2 miliardy eur. Do roku 2014 nebude vyplácet dividendu.
Bankii převzala letos v květnu španělská vláda poté, co vyšlo najevo, že se banka nedokáže vyrovnat se ztrátami z úvěrů, které poskytla před čtyřmi lety v době rozkvětu realitního sektoru. Záchrana banky pak donutila španělskou vládu požádat o pomoc ze záchranného fondu eurozóny.
Evropská komise dnes schválila plán restrukturalizace čtyř problémových španělských bank. Celkem získají finanční ústavy 37 miliard eur. Restrukturalizace má bankám umožnit, že budou životaschopné v dlouhodobém horizontu bez státní pomoci.
Na očištění banky od špatného majetku se budou částečně podílet také investoři. Držitelé hybridního dluhu přispějí k očištění 4,8 miliardy eur kvůli ztrátě při výměně jejich dluhu za akcie. Mnoho z těchto majitelů jsou drobní střadatelé. Akcionáři v rámci rekapitalizace banky přispějí k záchraně 10,7 miliardy eur, napsala agentura Reuters.
Bankia vznikla v roce 2010 spojením sedmi spořitelen, které měly problémy se svou další existencí. Bankia nyní spravuje více než deset procent vkladů v zemi. Má však rovněž vysoké napojení na rizikový realitní majetek.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
