Díky investicím rozprostřeným během pěti let Florange nepřijde o žádná pracovní místa, třebaže obě vysoké pece firma prozatím kvůli slabé poptávce po oceli v Evropě neuvede znovu do chodu. Vláda hrozila firmě, že pokud pece uzavře, převezme celou ocelárnu pod svou správu.
"Vláda se rozhodla nejít cestou dočasného zestátnění," řekl Ayrault tři hodiny před stanovenou uzávěrkou jednání o Florange. "Žádné propouštění z důvodu nadbytečnosti nenastane," dodal premiér podle agentury Reuters.
ArcelorMittal potřeboval ve Florange uzavřít kvůli dlouhodobé nerentabilnosti dvě vysoké pece, které zaměstnávají asi 600 lidí z celkového počtu 2700 pracovníků ocelárny. Francouzský prezident François Hollande chtěl pece zachovat otevřené a hrozil, že pokud je firma nechá zavřít, vláda celou ocelárnu zestátní. Později ale svá vyjádření zmírnil a říkal, že mu jde hlavně o pracovní místa.
Hrozby zestátnění posílily obavy investorů ze snahy socialistické vlády vměšovat se do podnikání. Záměr znárodnit ocelárnu tento týden ostře kritizovali přední francouzští podnikatelé.
Ocelářský sektor v Evropě sužuje vysoký přebytek kapacit v době, kdy je ekonomika eurozóny v recesi a na trhu je nadbytek levné oceli z rozvíjejících se zemí. Evropská poptávka po oceli je nyní téměř 30 procent pod svým maximem z roku 2007.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
