Modernizovaná trať mezi Benešovem a Voticemi je plně průjezdná

03.12.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Benešov 3. prosince (ČTK) - Osmnáctikilometrový úsek trati mezi Benešovem a Voticemi, který je součástí železničního koridoru Praha-České Budějovice, je plně průjezdný. Od srpna se tudy jezdilo po jedné koleji, nyní je zprůjezdněna i druhá kolej. Vlaky tam budou moci od příštího roku jezdit až 160 kilometrů za hodinu. ČTK to dnes řekl Pavel Halla ze Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Náklady na modernizaci železnice přesáhly šest miliard korun.

Modernizovaný úsek je součástí trati Praha - České Budějovice. Jeho střední část byla vybudována kolem roku 1870 jako jednokolejná a i když ji o sto let později elektrifikovali, její parametry páteřním tratím příliš neodpovídají. Úsek z Benešova do Olbramovic vede ve zvlněné krajině a kvůli ostrým obloukům tam směly vlaky jezdit maximálně stovkou, na řadě míst byla omezení na 80 kilometrů za hodinu.

Za poslední dva roky ale dráhy trať postavily v podstatě znovu. Podle Hally se podařilo železnici díky výstavbě tunelů narovnat, což zvýší rychlostní parametry trati. "Není to jenom o té rychlosti. Ty vlaky nemusejí dávat přednost nebo někde čekat, protože to je dvojkolejný úsek, a to ve finále znamená významné zkrácení doby," řekl Halla. Nově by cesta mezi Prahou a Českými Budějovicemi podle něj mohla trvat hodinu a půl místo nynějších dvou hodin.

Modernizace tratě začala v roce 2009. Je na ní pět nových železničních tunelů, z nichž jeden má délku 1044 metrů, což z něj dělá devátý nejdelší železniční tunel v Česku. Vznikly i dvě nové zastávky, Bystřice u Benešova a Tomice. Rekonstrukcí při výstavbě prošla také nádraží ve Voticích nebo Olbramovicích.

V příštím roce podle Hally zbývá udělat dokončovací práce na nově zprovozněných úsecích a rekultivaci krajiny po opuštěných úsecích původní trasy. "Pro zavedení plánované traťové rychlosti až 160 kilometrů v hodině je ještě nezbytná takzvaná rychlá pantografová zkouška. Po úspěšném provedení této zkoušky speciálním drážním vozidlem bude projektovaná traťová rychlost zavedena," uzavřel Halla. Po nové trati jezdí zkušebně vlaky od pátku. Cestující změny podle Hally poznají od 9. prosince, kdy začnou platit nové jízdní řády.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK