Předpokládaná výše výběru z elektronického mýtného bude letos výrazně menší, než s čím počítala kalkulace ministerstva financí. Ta v souvislosti s 25procentním průměrným zvýšením mýtného poplatku čekala výnos 10,2 miliardy korun.
Důvodem nižšího výběru je především zavedení zvýhodněných sazeb pro dopravce, kteří využívají nákladní vozy s nejekologičtějšími motory s kategorií Euro V a vyšší. Počet vozidel v nejvyšší ekologické třídě podle statistik SFDI meziročně vzrostl o 30 procent. Omlazování vozidlového parku, který jezdí po tuzemských komunikacích, pro SFDI znamená ztrátu za více než 1,7 miliardy korun.
SFDI financuje investice na výstavbu a údržbu silnic, železnic a infrastrukturních staveb na splavných řekách. Podle návrhu rozpočtu by měl letos hospodařit se zhruba 63 miliardami korun včetně dotací z Evropské unie a úvěru od Evropské investiční banky. Z národních prostředků fondu kromě přímé rozpočtové dotace náleží výběry z mýtného, dálničních známek a podíly ze spotřební a silniční daně.



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
