Dohoda znamená největší změnu od založení skupiny před více než 12 lety, uvedl generální ředitel EADS Thomas Enders. "Záměrem dohody je normalizovat a zjednodušit vlastnickou správu EADS a zároveň zajistit takovou akcionářskou strukturu, která umožní Francii. Německo a Španělsko chránit své legitimní strategické zájmy," uvedla společnost podle agentury Reuters.
Změna struktury přichází krátce poté, co EADS v říjnu zrušila plán fúze s britskou zbrojovkou BAE Systems. Jednání o vytvoření největší zbrojní a letecké společnosti světa zkrachovala právě na problémech akcionářské struktury. Britové odmítali, aby na nové skupině měly výraznější podíl státy, jak to požadovala Paříž a po ní i Berlín.
Státní podíl ve skupině se sice zvýší, bude to ale v rámci dosavadní jádrové akcionářské skupiny, která měla na skupině 30 procent. Navíc pravomoci vlád zasahovat do chodu EADS se omezí. Své podíly ve skupině sníží průmyslové společnosti Daimer a Lagardere, které dosud zajišťovaly zájmy Paříže a Berlína v EADS.
Francouzský stát držel doposud společně s Lagardere v EADS 25 procent. Německo mělo v EADS podíl 22,5 procenta přes Daimler a španělský stát ovládal přímo 5,5 procenta.



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
