"Výplata prvních mimořádných dividend v historii společnosti je důsledkem stabilních provozních a finančních výsledků," uvedl ředitel Polymetalu Vitalij Nesis. Ten již dříve podobný krok avizoval s tím, že firma už rozběhla prakticky všechny projekty a přibývají jí volné peníze. Nové nákladné projekty přitom ještě "nejsou na obzoru". Situace se však už za rok či dva může změnit. Nicméně v roce 2013 má vedení firmy rozhodovat o výplatě řádných dividend ve výši 30 procent čistého zisku.
Mimořádné dividendy jsou podle analytika Deutsche Bank Erika Danemara u těžařských společností ve světě běžné, nikoliv však v Rusku, kde jde jen o výjimky. Polymetal si to však může dovolit a hlavní investice už firma ukončila: v letech 2010 až 2012 na ně vynaložila 1,2 miliardy dolarů, zatímco v příštích dvou letech na ně plánuje dát 450 milionů dolarů.
Mimořádné dividendy jsou podle Valentiny Bogomolovové z Uralsib Kapitalu dobrou zprávou pro trh, protože těžaři ruské provenience nebývají k akcionářům štědří. "Částečně i kvůli tomu mnozí investoři dávali přednost jihoafrickým společnostem, které jsou levnější než ruské a dividendy, byť nevelké, vyplácejí pravidelně," řekla listu Kommersant. I další ruští těžaři podle ní pomýšlejí na zvýšení dividend, ale v nejbližší perspektivě by takový krok mohl podniknout jen Polyus Gold.
Letos v prvním pololetí Polymetal utržil 767 milionů dolarů, což meziročně představovalo růst o 41 procent. Ještě rychleji vzrostl zisk před započtením úroků, daní a odpisů (EBITDA), a to o 53 procent na 380 milionů. Čistý zisk meziročně klesl o dvě procenta na 149 milionů dolarů, hlavně kvůli ztrátám z kurzovních rozdílů při přepočtení závazků v dolarech.



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
